+Follow me or go Home ?
Penaip Bebas
Mawar
14 February 2013 | 4:42 AM
perempuan .lebih tepat .Diri sendiri




semangat tak jitu mana. tapi bolehlah sebagai alas untuk dia tetap melangkah sendiri.
bila air mata mengalir.disekanya dengan segera .Cuba menafikan hakikatnya yang dia memang lemah

pendiam dalam jutaan manusia . tapi bila berduaan dengan Pencipta,dialah yang paling ramah,paling manja,dan paling lemah 

diluar sana,ada wanita lagi dan lagi hebat dari dia dan lagi dan lagi tabah dari dia . Sungguh betapa dia terlalu ingin mengikuti jejak mereka .  

Dalam gengamanya ada frasa ini '' aku tak perlukan perisa untuk menambah kesedapan kehidupan .cukuplah DIA, Pengatur Segalanya "

bertahun -tahun duduk dalam lorong gelap ,disapa satu cahaya. Bantuan teman. dan kini dia menjadi Seorang wanita yang terus berjuang untuk digelar muslimah :)

Bila dia meninggikan suara . cuba pertahankan haknya .Tudungnya dihina . 
"salahkan sikap aku ,kejilah sikap aku ,jangan keji tudung yang aku pakai .tudung ini yang akan selamatkan aku " laungnya

Tidak perlu mengkrayonkan wajah dimuka kerna dia tahu setiap ciptaanNYA semuanya indah belaka lagipun dia bukan bulan untuk ditatap semua :)

Penghijrahan ini benar membuka matanya . Walaupun dikecam hebat orang terdekat . 
Dia masih bertatih menaiki tangga . tangga ini masih lagi goyah . Tak perlu risau .Bantuan Yang Esa ada . walaupun ditolak berguling guling kebawah . Dia tetap merangkak semula :)

aku tak perlukan nama aku ditrendingkan .itu bukan niat asal aku . cukuplah jika apa yang disebarkan terus dimanfaatkan oleh mereka-mereka diluar sana nya 
biarkan orang cakap dia menunjuk sedangkan dia cuma ingin beri peringatan    

wahai wanita . aku tahu kau semua tabah ,aku tau kau semua bisa berubah. cuma segerakan hijrahmu usahlah nanti .kerna kau tidak dijanjikan esok .jadikan srikandi islam sebagai idola

pesan ku : semangat kekadang bisa luntur kalau kita terlalu fikir apa orang nak cakap . kita kenal diri kita . Allah kenal kita . Kita tahu jalan kita.Manusia bukan penulis kehidupan. 

Newer ►